Så här funkar det

När du köper från Mindweb

1. Ni surfar in på mindweb

Ni är inne på vår fantastiskt fina hemsida och tror att ni faktiskt har hittat rätt. Skönt! Efter lång tids letande har ni äntligen hittat några som verkar förstå hur man ska leverera hemsidor. Väntan är över! För vi lovar att vi kan det här.

2. Inspiration

För att göra det hela lite enklare så har vi förberett en hel sida med möjliga designer på er hemsida. Detta är bara exempel, men det kan vara bra att få en uppfattning om vad som är möjligt. Vi bygger utifrån mallar. Det gör vårt byggande väldigt flexibelt samtidigt som det gör att vi kan leverera hemsidan snabbare och till lägre kostnad till er kunder. Det finns vissa saker som inte är möjligt att göra, men det är specialfall så ni kan utgå ifrån att det mesta är möjligt.

Det är toppen om ni hittar inspiration som ni gillar eller om ni har andra sidor som ni gillar. Berätta det för oss så har vi lite mer att utgå ifrån. Gärna också om ni har några särskilda färger ni vill använda.

3. Hör av er till oss – lägg en beställning

När ni känner er redo så lägger skickar ni ett mail till oss. När ni skickar in via formuläret är det bra om ni skickar med telefonnumret så vi kan ringa och säga hej, men också för att ställa lite fler frågor. Frågor om ert företag och vad ni har för mål med hemsidan t.ex. Har ni några speciella krav som inte ingår i Hemsida Start så skicka gärna med det.

4. Vi tar hand om allt

När man ska köpa hemsida uppkommer en del frågor. Vi är här för att hjälpa er svara på det. Fråga oss så svarar vi bäst vi kan.

Vanligtvis går det till såhär:

Antingen har ni redan en domän och webbhotell. Då behöver vi inlogg till det. Vi sätter sedan antingen upp en ny site på er sida och stänger er gamla sida med ett kort meddelande om att en ny hemsida snart är uppe. Då kan vi också ringa er och visa utan att vi behöver ta tid för fysiska möten.

Har ni inte domän eller webbhotell så hjälper vi er köpa det. Sedan sätter vi upp allt åt er.

Vi följer sedan upp utvecklingen med en del mail. En del kommer vara om innehåll. Vilka texter och bilder ni vill ha. Om ni har en logotyp som vi kan använda. Sen börjar vi bygga upp sidan. När vi har allt vi behöver brukar det ta ca 5 arbetsdagar att bygga klart hemsidan.

När hemsidan är klar visar vi er hur den fungerar och går snabbt igenom hur man kan uppdatera text och bilder med mera. Sen öppnar vi upp sidan för allmänheten. Efter att sidan lanserats kommer vi skicka en faktura med 14 dagars förfallotid.